Pirmās dienas vakars Čehijā noslēdzās mierīgi. Puse no komandas devās gulēt, bet otra devās apmeklēt vietējo alus brūzi “Rožnovský Pivovar”. Nē, alus nebūt nebija galvenais mērķis. Galvenais mērķis bija alus pirtis, jo katrs alus mīļotājs, sapņo izplunčāties alus vannā. No sākuma apmeklētāji atpūšas tvaiku pirtī, tad peldinās alus vannā, kurs uz sejas tiek uzlikta ierauga maska. Beigās, ietīti siltās segās, atpūšas uz gultām. Svarīgi šajā brīdi bija neaizmigt, lai tiktu atpakaļ uz viesnīcu, kur gatavoties nākamās dienas piedzīvojumiem.
Otrās dienas rītā komanda plāni pabrokastoja, uzdzerot atšķaidītu ar ūdeni sulu (kaut kas tāds, nav piedzīvots kopš padomju laikiem), devās uz 24 kilometrus attālo pilsētu Kopršivnice, kur mājo čehu auto ražotājs “Tatra”. Pilsēta, salīdzinot ar Jelgavu, nav liela. To apdzīvo tikai 23000 iedzīvotāji, bet pilsētas industriālo raksturu var pamanīt uzreiz.
Lai neskraidītu pa visu pilsētu, tika izlemts doties uz “Tatra” muzeju, lai koncentrēti iepazīties ar čehu mašīnbūves vēsturi. Jau pirms pašas ieejas, kļūst skaidrs, ka kādreiz čehi bija ļoti spēcīgi industriālā nozīmē, jo pie ieejas stāv pilsētā ražots vilciena sastāvs. Pēc jokainā izskata, puiši iesauca viņu par zemūdeni, bet tas bija mazākais dienas pārsteigums.
Ieejot muzejā, jelgavniekus sagaidīja pirmais Centrālā Eiropā ražotais vieglais automobilis “Prezident”. Ražots 1897. gadā. Un tas nav bijis vienīgais pārsteigums.
Piemēram, “Tatra” ražota bruņumašīna, ka arī mašīnas valsts vadītājiem.
Kravas mašīnas.
Mašīnas militāriem mērķiem.
Ugunsdzēsējiem.
Lidmašīnu dzinēji.
Parīzes – Dakaras uzvarētāju auto.
Sporta mašīnas.
Kā arī īpašās "odziņas".
Ekskursija sanāca tik aizraujoša un piepildīta, ka puišiem atlika spēki pusdienām un jau bija jādodas nedaudz atpūsties pirms pirmās spēles ar čehiem.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru